Tagtik

Colruyt gaat dit jaar voor neutrale piet

Veel kinderen tellen reeds af richting 6 december. Of de Sint zijn kadootjes voor de brave kinderen dit jaar in supermarktketen Colruyt zal halen, staat zeker niet vast. Colruyt zelf is wel alvast begonnen met, bijzonder opvallende, reclame voor Sinterklaas.

Colruyt pakte op een briefomslag uit met een foto van een Sint met twee 'nogal bleekjes uitgevallen zwarte pieten', zoals enkele klanten het beschrijven. Colruyt kiest hiermee bewust voor een neutrale versie van de ooit zo zwarte piet.

Colruyt-woordvoerder Hanne Poppe verklaart de keuze voor de blekere pieten in Het Nieuwsblad: "De foto verwijst naar een Lekker Koken voor Kinderen-recept, waarbij we klanten inspireren om met hun kinderen aan de slag te gaan met marsepein. En ja, die marsepein is nu eenmaal ivoorkleurig. Maar wie er het recept op naleest, zal ook lezen: Geef de wangen van de Piet roetvegen met wat cacaopoeder. En dat zie je ook op de foto. We laten onze communicatie en beeldvorming in de winkel en in onze folders mee evolueren, waarbij we het beeld van de hoofdrolspelers zo neutraal mogelijk willen weergeven."

(Skwadra by Tagtik/Source: Het Nieuwsblad/Picture: Colruyt)

Ook dit kan u interesseren