Tagtik

Krëfel zorgt voor (vreugde-)tranen

Om haar zestigste verjaardag te vieren, organiseerde de Belgische winkelketen Krëfel, gespecialiseerd in consumentenelektronica, een gewaagde actie. De klanten die een 55 inch-televisie kochten zouden hun aankoopprijs volledig terugbetaald krijgen als de Rode Duivels meer dan 15 doelpunten zouden maken op het WK voetbal. Eden Hazard bezorgde Krëfel klamme handen door in de 82e minuut van de troostfinale tegen Engeland het 16e doelpunt tegen de netten te prikken.

Ongeveer 3000 huishoudens zouden door deze commerciële weddenschap een gratis televisie van 55 inch krijgen. Krëfel panikeerde echter niet toen Hazard scoorde, het had immers een verzekering goed voor enkele miljoenen afgesloten om dit risico te dekken.

Krëfel was dus zeker één van de grootste supporters van de Rode Duivels op deze wereldbeker. Hun marketingcampagne was immers een gigantisch succes en kreeg weerklank in de hele wereld. Tevens krijgen de klanten die door deze weddenschap het bedrag van hun 55 inch televisie terugkrijgen, deze som in tegoedbonnen die ze in elke Krëfelwinkel kunnen gebruiken. Een win-win voor Krëfel dus!

Sommige opportunisten zaten echter met een klein probleempje, om in aanmerking te komen voor deze actie, moest de klant zich vooraf registreren op een website om zijn deelname aan de wedstrijd te valideren. Sommige van de betrokken klanten hebben dit echter niet gedaan. Zij hebben dan ook geen recht op een terugbetaling.

Ondanks het doelpuntenfestijn dat onze Rode Duivels creëerden op dit WK, zullen er dus toch enkele Krëfelklanten even bedroefd zijn.

(Skwadra and FVE by Tagtik/Source: Het Laatste Nieuws/Illustration picture: Belga)

Ook dit kan u interesseren