Tagtik

Nooit zoveel klachten over webwinkels

De Economische Inspectie kreeg het afgelopen jaar elke dag dertien klachten over internetaankopen. Dit recordaantal van vijfduizend klachten leidden het afgelopen jaar tot 3.601 controles, 938 waarschuwingen en 250 processen-verbaal.

De meest voorkomende ergernis bij consumenten is dat het product niet geleverd werd. Klachten over frauduleuze praktijken worden ook vaak genoteerd. Geregeld is het geleverde product ook niet hetgene dat de consument bestelde. Ook zijn klanten nog al te vaak het slachtoffer van misleidende reclame. De Economische Inspectie krijgt zelfs klachten binnen over goederen of diensten die ongevraagd geleverd werden. Dit blijkt uit het jaarverslag van de Economische Inspectie dat economieminister Kris Peeters (CD&V) bekendmaakte. "Als het te mooi is om waar te zijn, dan is het meestal niet waar", concludeert CD&V-kamerlid Leen Dierick.

(Skwadra by Tagtik/Source: Het Nieuwsblad/Illustration picture: Pixabay)

Ook dit kan u interesseren