YouTube verwijdert filmpjes nieuwste challenge
De Tide Pod Challenge is een bijzonder vreemde en levensgevaarlijke hype die zich via sociale media en berichtenapps razendsnel verspreid. YouTube en Facebook proberen er echter alles aan te doen om deze hype te stoppen.
Bij deze rage steken mensen wasmiddelpods in hun mond en maken ze er foto's en filmpjes van. De deelnemers aan deze 'uitdaging' houden de pods zolang in hun mond, tot het plastic omhulsel gesmolten is en dan spuwen ze het wasmiddel uit. YouTube en Facebook speuren het net af naar dergelijke filmpjes en verwijderen deze om deze hype een halt toe te roepen.
De Tide Pod Challenge werd vernoemd naar Tide, een Amerikaanse producent van wasmiddel. Het bedrijf is helemaal niet opgezet met deze levensgevaarlijke hype en probeert dit dan ook via sociale media duidelijk te maken. Volgens CNN stierven al vijf jongeren bij de Tide Pod Challenge. Veel deelnemers kregen al last van misselijkheid en ademhalingsproblemen.
(Skwadra by Tagtik/Ilustration picture: Twitter)
What should Tide PODs be used for? DOING LAUNDRY. Nothing else.
— Tide (@tide) 12 januari 2018
Eating a Tide POD is a BAD IDEA, and we asked our friend @robgronkowski to help explain. pic.twitter.com/0JnFdhnsWZ
I’ve partnered with @Tide to make sure you know, Tide PODs are for doing laundry. Nothing else! https://t.co/Oo7n7ZZpbG
— Rob Gronkowski (@RobGronkowski) 13 januari 2018