Tagtik

Waarom is De Mol nog steeds zo populair?

Op 6 december 1998 kwam de allereerste aflevering van 'De Mol' op de Vlaamse televisie. Zeven seizoenen later en na een verhuis van de VRT naar VIER in 2016 lijkt het televisieprogramma nog niet veel aan populariteit te hebben ingeboet.

Kandidaten proberen door samen te werken tijdens proeven geld te verdienen voor de groepspot. Eén persoon, de mol, probeert de proeven in het geheim te saboteren. De winnaar van het spel krijgt de groepspot op het einde. Zo simpel, maar even doordacht, is het concept dat bedacht werd door de programmamakers Bart De Pauw, Tom Lenaerts, Michiel Devlieger en Michel Vanhove van Woestijnvis.

Vanavond kijkt Vlaanderen met arendsogen toe hoe Bas, Elisabet en Axel het in de finale aflevering tegen elkaar opnemen. Wie de Mol is, daar is Vlaanderen het niet over eens, al lijkt Bas wel heel verdacht over te komen.

De finale van zondagavond wordt een onderonsje tussen een spoedarts, een headhunter/huwelijksplanner en een piloot. Eén van hen is de mol, een andere wint de groepspot van meer dan dertigduizend euro en de derde blijft met lege handen achter.

De Mol blijft het na al die jaren nog steeds enorm goed doen bij televisie kijkend Vlaanderen. Zo scoort de show wekelijks bijna een miljoen kijkers. Op zondag 28 april keken maar liefst 967.242 mensen. Vanavond zullen meer dan waarschijnlijk meer dan een miljoen kijkers vastgekluisterd zitten aan hun televisietoestel of tablet.

En u, weet u al wie de Mol is?
De Mol, zondagavond om 20.00 uur op VIER.

(Skwadra by Tagtik/Illustration picture: Facebook)

Ook dit kan u interesseren