Tagtik

CD&V wil 100.000 euro van eigen ex-social media adviseur

CD&V klaagt haar eigen social media adviseur aan omdat hij het aantal Facebooklikes op de pagina van CD&V exponentieel heeft doen toenoemen. Dit zou volgens de partij van Wouter Beke voor imagoschade hebben gezorgd. De communicatieadviseur werd inmiddels ontslagen.

Communicatieadviseur Gert Van Mol begon in oktober 2017 voor CD&V. Zijn missie was om de christendemocraten online zichtbaarder te maken. Toen hij startte, had de CD&V amper 11.372 likes op Facebook, terwijl N-VA er toen al 100.000 had.

Van Mol slaagde erin om de statistieken van CD&V gevoelig op te krikken door onder meer gepersonaliseerde advertenties op diverse target audiences te kopen op Facebook. Dat is niets ongewoons aangezien bijna elk bedrijf dit doet op social media. Van Mol richtte zijn afvertentie echter ook op India, waardoor zijn partij plots gigantisch veel volgers uit India begon te krijgen.

Een misnoegde CD&V-medewerker onthulde dit, waarna Van Mol in conflict raakte met de communicatiedirecteur aangezien deze man ontkende dat de partij hem had toegelaten om internationaal te adverteren. Van Mol vloog buiten bij CD&V, maar daarmee is de kous dus niet af. Een burgerlijke rechtbank zal moeten oordelen of Van Mol met zijn internationale advertenties de partij imagoschade heeft berokkend of niet.

(Skwadra by Tagtik/Source: Het Nieuwsblad/Illustration picture: Belga)

Ook dit kan u interesseren