Tagtik

Reizigers nooit zo ontevreden over De Lijn

Uit een tevredenheidsenquête van De Lijn blijkt dat slechts 64 procent van de reizigers tevreden zijn over de dienstverlening: dat percentage geeft een score van minstens zeven op tien. Het grootste punt van ontevredenheid is de stiptheid: slechts 44 procent van de gebruikers van tram en bus is daarover tevreden.

"De stiptheid van onze voertuigen is een probleem dat alleen maar erger wordt", aldus Roger Kesteloot, directeur-generaal van De Lijn, bij Het Laatste Nieuws. "Net als iedereen die met de auto rijdt, hebben ook wij te lijden onder de toename van de filedruk." In 2017 kwam minder dan de helft van alle bussen en trams op het juiste tijdstip aan.

De tevredenheid van de klanten van De Lijn behaalt met 64 procent een historisch dieptepunt: in 2015 en 2016 lag dat nog op 71 procent.

(Fausto by Tagtik/Picture: Belga)

Ook dit kan u interesseren