Tagtik

Geen pint meer zonder identiteitskaart

In samenwerking met de horecafederaties lanceren de Belgische Brouwers een sensibiliseringscampagne rond alcoholverbruik voor jongeren met als slogan "16 jaar? Bewijs 't maar!".

Wie bier wil bestellen of kopen, moet zelf het initiatief nemen om een identiteitsbewijs te tonen. "Het moet voor jongere klanten een evidentie worden om zelf het initiatief te nemen om hun leeftijd te bewijzen", aldus Jean-Louis Van de Perre, voorzitter van de Belgische Brouwers, in Het Laatste Nieuws.

Aan jongeren onder 16 jaar mag in België geen bier worden verkocht. "Uit onderzoek blijkt dat dit in de praktijk best lastig kan zijn", zo zegt Danny Van Assche, afgevaardigd bestuurder van Horeca Vlaanderen. "Ongeveer vier op de vijf cafés schenkt alcohol aan jongeren onder de wettelijke leeftijdsgrens. Dit moet en kan anders." (Fausto by Tagtik/Picture: Belga)

Ook dit kan u interesseren