Tagtik

Zoveel bespaart u door A-merken links te laten liggen

Een op de twee producten in uw supermarkt is van een huismerk en daar heeft uw vertrouwde supermarktketen een goede reden voor. Producten van een zogenaamd A-merk zijn immers op zeven jaar tijd heel wat duurder geworden dan producten van eigen makelij.

Uit een onderzoek van marktonderzoeksbureau Nielsen blijkt dat het prijsverschil tussen A-merken en huismerken de afgelopen zeven jaar gestegen is van 78 procent tot 90 procent. In de praktijk wil dit zeggen dat tegenwoordig producten van een A-merk maar liefst 90 procent duurder zijn dan het alternatief dat een huismerk aanbiedt.

Ook consumenten merken de laatste jaren deze tendens op en kiezen uit financiële overweging steeds meer voor Bony, Everyday, 365 en andere huismerken. Maar ook kwalitatief moeten vele voedingswaren en andere producten van huismerken niet meer onderdoen voor hun concurrent van het veel duurdere A-merk, terwijl dit vroeger wel eens vaker het geval was. (Skwadra by Tagtik/Source: RetailDetail/Illustration picture: Belga)

Ook dit kan u interesseren